Vilken härlig vinst!
241206 Damallsvenskan Kärra HF-Lugi HF 25-24 (14-14) Se matchbilder hos Handboll på bild och film Inför 400 åskådare vänder Kärra HF damer matchen mot stora seriefavoriterna Lugi HF. En intensiv match där båda lagen gav allt. Lugi började bäst och ryckte snabbt till 8-4 ledning, innan Kärra arbetade sig in i matchen och krigade till sig ett kryss (14-14). I andra halvlek såg Lugi återigen ut som ett vinnande lag då man 10 minuter från slutet gick ifrån till 20-18. Men hemmalaget ger aldrig upp och framburna av hemmapubliken, vänder man till ledning 23-20. Slutet blir en rysare, men hemmalaget håller undan till mycket skön seger. Åter en lagseger där alla bidrar och med moralen i första rummet. 💐💐💐 Stina Littorin som kliver fram och blir nyckeln till vändningen med viktiga räddningar. 💐💐 Linn Andersson som match efter match producerar och tar sin tvåa position till en ny nivå. 💐 Donia Osman & Matilda Antonsson Hjälmedala som oförtrutet arbetar vidare i matcherna och tar ett mycket stort ansvar. Målgörare Kärra HF: Donia Osman 6, Linn Andersson 5, Matilda Anto son Hjälmedala 5, Ebba Lundstedt 4, Lina Cardell 2, Elin Berglöf 1, Tindra Möller Holmén 1 och Stina Littorin 1. Bild; Marek Hom
A-lag Damer
7 dec 2024
0kommentarer
Inställda träningar söndag 8/12 och 15/12
Tyvärr ingen träning kommande söndagar, 8/12 och 15/12 då det är matcher i Lillekärrhallen. /Ledarna
F11 (2015)
6 dec 2024
0kommentarer
Information om inställda träningar och julavslutning
Hej alla, Vi vill påminna er om att hallen är uppbokad denna helg, så tyvärr måste vi ställa in träningen på söndag den 8:e december. Även nästa helg, den 15:e december, är hallen bokad, så då blir det ingen träning heller. Men vi har två träningstillfällen kvar innan vi tar lite välförtjänt ledigt. Vi ses på onsdag den 11:e december för en vanlig träning, och sedan avslutar vi med en mysig julavslutning med killarna den 18:e december. 🎄 Säsongen startar upp efter årsskiftet med de spelare som anmält sig till TAIK-Blixten den 5:e januari. Spelschema och lagindelning kommer närmre inpå. Träningar drar i gång igen v. 2. Är ni osäkra om det är träning eller ej så går alltid en kallelse ut i god tid innan. Njut av decembermånad och ha en fantastisk dag! Varma hälsningar, Ledarna
P11 (2015)
6 dec 2024
0kommentarer
Hall ansvar och café ansvar börjar idag
Hej Idag börjar vår helg i hallen/ cafét. Det är en helg med både dammatch( idag ) och herrmatch( imorgon) så vi beräknas få att göra. Om du är osäker på vilken tid du har så skicka ett SMS till mig så får du klarhet. Nu hjälps vi åt att få en härlig helg tillsammans i hallen Vänligen Eva
P19 (2007-2009)
6 dec 2024
0kommentarer
Höstens bemanningsvecka – v. 51 2024
Vi har nu fått tilldelat oss att bemanna Lillekärrshallen v. 51. Observera att en del har fått två tillfällen att bemanna då vi är lite kort om folk. Se bemannings och matchschema under ”dokument/Bemanning v. 51 2024”. Hör av er om något blivit tokigt. Om ni inte kan bemanna på er uppsatta tid, får ni försöka byta med någon annan, men viktigt att ni meddelar mig när bytet är gjort så att Birgitta kan få ett uppdaterat schema. VIKTIGT: Birgitta är på plats i Lillekärrshallen onsdagen den 18 december (v. 51) mellan kl. 17:30-18:00, så ALLA som har Hallansvar ska ha en genomgång med Birgitta samtidigt då. - Ansvarsmanual finns att tillgå under mappen ”dokument” på Laget. - Koderna till dörrarna (öppna o larma) får ni när ni kommer, hälsar Birgitta. Som ni ser på schemat så spelar en del tjejer match på fredagen resp. lördagen vilket jag försökt ta hänsyn till. Mattias/Johnny, viktigt att ni kallar tjejerna i tid till matcherna så att de hinner byta sitt pass. Ni som står uppsatta på caféet resp. hallansvar hjälps åt så gott det går. Vi har även fått information om att vi har Hallansvar även under USM F18 steg 3 den 4-5 januari 2025 eftersom det bara kommer vara våra matcher, men sen har vi gjort vårhelgen för 2025. 😊 Jag tror ni tjejer kommer lösa detta galant!! LYCKA TILL NU! 😉
F19 (2007-2009)
5 dec 2024
6kommentarer
Handbollsfest i Lillekärrshallen!
I helgen vankas det handbollsfest i Lillekärrshallen! Toppmöte och Julklappsmatch! Imorgon fredag tar damerna emot Lugi som ligger två poäng före oss och leder serien. Tjejerna får mer än gärna ta på sig matchtröjan för att komma och hjälpa till att fylla hallen och heja fram damlaget! Matchstart 19.30. På Lördag är det dags för Julklappsmatchen där herrarna tar emot Sävehof hemma i Lillekärrshallen! Det är fri entré glöggmingel och merchförsäljning från 13. Sedan är det utlottning av den stora kärrajulklappen! Matchstart 14.00. Vi ses i hallen!
F12 (2014)
5 dec 2024
0kommentarer
Imorgon fredag!
Efter uteträningen kommer vi samlas i hallen för att tillsammans äta och sen se på damernas match mot Lugi. (Vi kommer få ett omklädningsrum så alla kan duscha) Vet att det är kort varsel men det kommer skickas ut en separat kallelse för detta. Om man av olika anledningar inte kan vara med på uteträningen så är man givetvis välkommen efteråt för att hänga med lagkompisarna. Eftersom det ska beställas mat så behöver vi veta hur många vi blir. Matchen börjar 19:30.
F14 (2012)
5 dec 2024
4kommentarer
Info om träningen på torsdagar + löpning tisdagar!
Hej, From imorgon torsdag, startar vi träningen 16.45 istället för 17.00, så vi får längre träning för killarna. På tisdagarna kör vi löpning ute oavsett väder, vi vill påminna om att killarna behöver riktiga joggingskor, mössa (vantar), reflexer och någon jacka som tål vind och regn när vi är ute. Killarna växer hela tiden och har man inte riktiga skor, kan de få ont i knä och fötter. /ledarna
P12 (2014)
4 dec 2024
0kommentarer
TAIK Blixten den 3 januari
Hej alla, Vill bara skicka en påminnelse om att det är sista dagen imorgon för att anmäla sig för TAIK Blixten som spelas den 3 januari. Ledsen för väldigt kort svarstid men vi fick frågan väldigt sent. Är en del som inte svarat, så det hade varit bra om ni kan ta infon vidare till de i laget som ni känner eller träffar. Mvh Mattias
P9 (2017)
4 dec 2024
3kommentarer
Föräldramatch och betalning Partille Cup
Måndagen den 16/12 bjuder vi in alla föräldrar och tjejer till träningen i Kärra sporthall. Vi kommer spela match, föräldrar mot barn, kl 17-18. Uppvärmning och lek, som vi också rekommenderar ALLA att vara med på är mellan 16.30-17. Därefter fikar vi tillsammans! Sista träningen är onsdagen den 18/12 (matcher 21-22:e) och träningsstart igen efter jul den 8/1 i Rannebergen. Nu till det tråkiga... Vi har i nuläget endast 12 betalande tjejer för Partille Cup, vi har 3 anmälda lag och behöver dra ut minst ett om inte fler betalar. Swisha Sarah (0722-222343) snarast möjligt om ni fortfarande kan och vill spela, tack!
F13 (2013)
4 dec 2024
0kommentarer
Visa fler nyheter